بیشتر جستجو های آنلاین از طریق یک موتور جستجوگر آغاز می شود. موتور جستجوی گوگل در این میان با سهم ۷۵ درصدی، نسبت به سایر موتور های جستجو در آموزش سئو راس قرار دارد. از این رو مهم است که در رتبه بندی نتایج این موتور جستجو، سایت شما در چه صفحه ای و جایگاهی قرار می گیرد. برای این کار گوگل چیزی به اسم ربات های جستجو دارد. برای این ربات ها داشتن یک سری ویژگی های خاص و مهم است. در واقع اگر صفحات شما این ویژگی ها را داشته باشند، توسط این ربات ها دیده می شوند. در غیر این صورت از چشم آنها دور مانده و در صفحات آخری جای میگیرند. به هر نسبت که شما این ویژگیها را بیشتر داشته باشید، شانس دیده شدن شما افزایش پیدا می کند. هدف از آموزش سئو در واقع توضیح همین ویژگی ها است. قوانین سئو به شما آموزش می دهند که این ویژگی ها چیست و چطور میتوانید آنها را برای سایت یا صفحهی خود ایجاد کنید. بدون این ویژگی ها دیده نمی شوید و در صفحهی اول گوگل قرار نمی گیرید. آمارها نشان می دهد تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد از جستجو هایی که در گوگل انجام می شود به صفحهی دوم یا سوم کشیده میشود! پس این یعنی اگر در صفحهی اول قرار نگیرید بیش از ۷۰ درصد از مشتریان هدف خود را از دست خواهید داد. به همین خاطر است که رعایت آموزش سئو بخش بسیار مهمی از مدیریت یک سایت است.
نوع آموزش سئو
از خود بپرسید آیا مقاله دیگری متناسب با موضوع وبلاگ موجود است؟ آیا میتوانید مطلب جدیدی متناسب با موضوع مورد استفاده مقاله پیدا کنید و آن را به مقاله فعلی لینک دهید؟ هر گاه پاسخی برای سوالاتتان یافتید، میتوانید مقاله مدنظرتان را لینک داخلی دهید. ۱۲- آپلود تصاویر را متناسب با سرعت بالا در صفحه بهینه سازی کنید. گوگل سایتهایی را که سرعت زیادی دارند، در رنکینگ بالا قرار میدهد. خوشبختانه، شما میتوانید با ارسال عکسهای مناسب در حجم کم، تغییری در سرعت سایتتان ایجاد نکنید. این نرم افزار کیفیت عکس را پایین نمیآورد، اما حجم آن را کاهش میدهد. اگر شک دارید که سایت شما با مشکلاتی همچون سرعت پایین روبه رو است، میتوانید از ابزارهایی که گوگل ارائه کرده است، استفاده کنید. بیایید، به نتایج جستجو مانند مسابقه فکر کنیم که برندگان بیشترین آرا را کسب میکنند. اگر بخواهیم هر پیوند خارجی که برای سایت شما قرار داده میشود، را یک رای مثبت در نظر بگیریم، این رای مثبت منجر به افزایش اعتبار مطالب تولیدی سایت از نظر گوگل میشود.
اما دقت داشته باشید که هر گونه شبیه سازی در این کار موجب جریمه شدن سایت می شود. 29. آیا برای افزایش رتبه می توانم اقدام به خرید بک لینک کنم؟ شاید شما با این کار افزایش رتبه موقتی را مشاهده کنید، اما از دید گوگل بک لینک هایی تاثیر گذار هستند که به صورت طبیعی و تنها با هدف ایجاد ارتباط بین محتواهای مشابه ایجاد شده باشند. 30. تفاوت بین لینک داخلی، خارجی و بک لینک چیست؟ لینک های داخلی موجب انتقال کاربران از یک صفجه به صفحه دیگری از همان دامین می شوند. این لینک ها در بهینه سازی ساختار وب سایت تاثیر گذارند. لینک های خارجی موجب انتقال کاربران از یک صفحه از دامین شما به صفحه دیگری از دامینی دیگر می شوند. بک لینک به لینک هایی اطلاق می شود که از دامینی دیگر به دامین شما داده شده اند. ما از اینکه شما در اینجا حضور دارید و قسمت اول را به پایان رساندید، بسیار هیجان زده شده ایم!
یعنی روی کلمه سخت و پر رقابتی مثل طراحی سایت گاها مدیر سایت باید به ازای هر کلیک تا 15 هزار تومان هم هزینه پرداخت کند! در مقابل ممکن است کلمه کلیدی شما آنقدر آسان باشد که به ازای هر بار کلیک کمتر از هزار تومان پرداخت کنید. دقت کنید که راه اندازی تبلیغات گوگل نیاز به داشتن دانش تخصصی دارد و نمیتوان بدون دانش قبلی برای آن اقدام کرد. اما در مقابل و در صورت داشتن این دانش، نه تنها با این مشکلات روبرو نمیشوید، بلکه میتوانید حتی برای کاهش هزینه پرداختی و دریافت تخفیف با گوگل مذاکره کنید! در این زمینه ما یک دوره جامع تبلیغات گوگل ادوردز در فرین آکادمی تولید کرده ایم که میتواند جوابگوی تمامی نیازهای شما باشد. علاوه بر این خدمات تبلیغات گوگل خودتان را هم میتوانید به مجموعه ما بسپارید تا به بهترین شکل ممکن برای اجرای آن اقدام کنیم. بعد از همه اینها، چطور سایتم را به صفحه اول برسانم؟
آنچه همه باید درباره اصول سئو بدانند
اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از اصول سئو دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.
No comments:
Post a Comment