Wednesday, August 10, 2022

9 دلیل محکم برای اجتناب از سئو خارجی

جهت ارائه تعریفی درست و صحیح از سئو تکنیکال می توان گفت سئو تکنیکال (Technical SEO) و یا همان تکنیکال سئو، بررسی ساختار فنی سایت و بهینه سازی آن با هدف سهولت دسترسی کراولرهای گوگل به سایت است. به عبارت دیگر می توان گفت سئو فنی یا تکنیکی مجموعه فعالیت هایی است که مربوط به موتور جستوجو، کد های سایت، ربات ها، سرعت سایت و تمامی مسائل مربوط به زیرساخت های فنی سایت می شود. در سئو تکنیکال زیرساخت های فنی سایت برای هرچه بهتر دیده شدن آن توسط گوگل بهینه می شوند تا درصورت انجام تکنیک های سئو داخلی و سئو خارجی بتوان به نتیجه ای مطلوب در سئو دست پیدا کرد. در ابتدای طراحی سایت خود به این نکته توجه داشته باشید که از آدرس های بهینه و درست که در آن از کلمات کلیدی بصورت فارسی و یا انگلیسی استفاده شده باشد بهره نحوه سئو کردن سایت ببرید. در آدرس دهی صفحات سایت از کاراکتر های بی معنی استفاده نکنید و تا جایی که ممکن است تلاش کنید پیوند های یکتا کوتاه و خلاصه بسازید.

که این روزها پرکاربرد هستند.

شبکه های اجتماعی می توانند تلاش های شما در زمینه سئو را ارتقا ببخشند و ابزارهای کمکی خوبی در زمینه بازاریابی دیجیتال باشند. این روزها بسیاری از افراد از طیف های مختلف جامعه در شبکه های اجتماعی فعال هستند و برای پاسخ سوالات خود در شبکه های اجتماعی جستجو می کنند. پس حضور شما با آدرس سایتتان در شبکه های اجتماعی ضروری به نظر می رسد. که این روزها پرکاربرد هستند. دقت کنید که حتما آدرس صحیحتان را در شبکه های اجتماعی قرار دهید و هر قسمتی که به شما امکان لینک گذاری می دهد، لینک صفحات مهم و مطالب جدیدتان را قرار بهینه سازی سئو سایت دهید. شما باید متناسب با پلت فرمی که هر شبکه اجتماعی دارد در آن ها فعالیت کنید. تا حد امکان برای هرکدام از آن ها محتوای جداگانه تولید کنید. به طور مثال در اینستاگرام که آلبومی از تصاویر و ویدئوهاست باید پست های تصویری متناسب و جذاب تولید کنید.

چک لیست سئو تکنیکال

آنها همچنین اطلاعات موتور جستجو را در مورد آخرین باری که یک صفحه تغییر کرده است و تعداد دفعات تغییر صفحه را ارائه می دهند. با پیوند دادن به وب سایت های دیگر، قابلیت اطمینان محتوای خود را بهبود می بخشید. پروتکلی که یا "http" یا "https" است که قبل از نام دامنه شما قرار دارد. گوگل توصیه می کند که همه وب سایت ها دارای یک پروتکل ایمن باشند (پروتکل های موجود در "https" مخفف امن است). برای اطمینان از ایمن بودن وب سایت خود، به گواهی SSL از ارائه دهنده هاست خود نیاز دارید. SSL داده های شما را رمزگذاری می کند و تضمین می کند که داده های ارسال شده بین وب سرور و مرورگر جستجوگر خصوصی باقی می مانند. HTTP/2 همچنین به شما کمک می کند تا کارایی را بهبود بخشید و زمان بارگذاری را بهبود بخشد. بسیاری از ما نظرات را در وب سایت غیرفعال می کنیم، زیرا همه ما هرزنامه دریافت می کنیم.

مراحل سئو سایت

در نتیجه اگر خواهان دریافت رتبههای برتر گوگل هستید، باید صفحات دستهبندی سایت شما بهینه شوند. چنانچه خواهان افزایش ترافیک از موتورهای جستجو هستید، باید بدانید که به کار گیری دادههای ساختار یافته در وب سایت شما SERP ها افزایش میدهد. در واقع دادههای ساختاریافته در چند سال اخیر اهمیت بیشتری پیدا کرده است، زیرا گوگل به شدت از آنها در نمایش نتایج جستجو خود بررسی سئو تکنیکال استفاده میکند. حتماً سؤال میکنید که دادههای ساختار یافته چیست؟ به زبان ساده، دادههای ساختاریافته کدی است که میتوان آن را به صفحات وب خود اضافه کرد. این کدها برای خزندههای موتورهای جستجو قابل مشاهده بوده و کمک میکند تا زمینه محتوای موجود در یک صفحه را بهتر درک کنند. به عبارت دیگر دادههای ساخت یافته راهی برای توصیف دادههای سایت با زبانی قابل فهم برای موتورهای جستجو است. اگرچه دادههای ساختاریافته با محتوای یک وب سایت ارتباط دارد، اما بخشی از سئو فنی محسوب میشود چرا که باید کدی را به وب سایت خود اضافه کنید.

صحبت کنیم. این قسمت میتواند به شما در جهت یافتن راهحلهایی برای بهبود سئو و رتبه سایتتان کمک کند. آیا سایت شما هم چند نسخه از هر صفحه دارد که هر کدام به یک زبان نوشته شده است؟ اگر اینطور باشد، تگ hreflang می تواند کمک بزرگی به شما بکند. این تگ تنها یک مشکل دارد و آن هم این است که نصب آن مشکل بوده و مستندات گوگل در مورد نحوه استفاده از آن، چندان ساده و واضح نیست. این ابزار ساخت Hreflang را برای چند کشور، زبان و منطقه تا حدودی ساده می کند. خیلی از ابزارهای بررسی سئوی سایت، امکان بررسی Hreflang را برای شما فراهم کرده اند. شما با تحلیل وب سایت خودتان در آنها، می توانید وضعیت این تگ را نیز بررسی کنید. اگر چند تا لینک خراب یا مرده روی سایت تان داشته باشید، آسیبی به سئوی سایت شما وارد نمی شود. در واقع گوگل حتی می گوید که لینک های مرده از نظر سئو مشکلی ایجاد نمی کنند اما آن چیزی که مهم است، لینک های خراب داخلی هستند.

در غیر این صورت به سئوی سایت لطمه وارد میشود. چرا که این دو آدرس با یکدیگر رقابت میکنند و از شانسشان برای قرار گرفتن در رتبههای بالاتر کاسته میشود. در صورتی که در تنظیم ریدایرکت (بازنشانی) مشکل دارید میتوانید آدرس پیش فرض سایت خود را برای پشتیبانی هاستتان ارسال کنید و از آنها بخواهید تنظیمات ریدایرکت به آدرس پیش فرض را انجام دهند. برای تنظیم آدرس پیشفرض سایت در وردپرس کافی است به قسمت تنظیمات بروید و از قسمت عمومی آدرس پیشفرض را مطابق تصویر زیر تنظیم کنید. باید مطمئن شوید که صفحاتی که قصد دارید کاربران بیابند، در گوگل ایندکس شده باشند. منظور از ایندکس شدن صفحه این است که گوگل توانسته آن صفحه را ببیند و اطلاعات مربوط به صفحه را در پایگاه داده خود درباره صفحات مختلف در اینترنت نقش محتوا در سئو ذخیره کرده باشد. تنها در این صورت خواهد بود که صفحات سایت شما وارد رقابت با سایر صفحات موجود در اینترنت برای نمایش در صفحات جستجو خواهد شد.

روش را بیاموزید من سئو تکنیکال خود را در 2 روز درمان کردم

به این دلیل که گوگل محتوای طولانی و جامع را می پسندد و از طرفی کاربران به اطلاعات کافی و جامعی دست پیدا میکنند. طول محتوای ایده آل برای مطالب سایت چقدر است؟ اطلاعات خوبی را برای علاقه مندان به تولید محتوا ارائه میدهد. نکته مهم: برای افزایش طول محتوا از به کاربردن بیش از حد کلمات کلیدی خودداری کنید! متاتگ عنوان بهینه و منطبق با سئو چیست؟ به نظر شما در سال 2022 یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی و سئو مراحل سئو تکنیکال چیست؟ متاتگ عنوان را میتوان دومین عامل مهم سئو کلاه سفید دانست. عنوان باید حاوی کلمه کلیدی اصلی باشد. رباتهای جستجوگر آنطور که من و شما یک وب سایت را میبینیم، نمی بینند، تگ عنوان به خزنده های گوگل نشان میدهد که محتوای صفحه در مورد چیست. تگ عنوان جایگاه بسیار مهمی در سئو دارد، زیرا سیگنال های کلیدی را هم برای خزنده های گوگل و هم برای کاربر ارسال میکند.

شایان ذکر است که محتوای تکراری شامل صفحاتی که محتوای سایتهای دیگر را کپی کردهاند هم میشود. برای اینکه نسبت به منحصر به فرد بودن و عدم تکراری بودن محتوا اطمینان حاصل کنید، استفاده از ویژگی «جستجوی دستهای» ابزار Copyscape پیشنهاد میشود. این ابزار یک لیست کامل از آدرسهای ULR را بارگذاری و آپلود کرده و به شما اعلام میکند که این محتوا در کدام صفحات وب وجود دارد. اگر یک قطعهی خاص از متن وبسایت خود را در صفحهی دیگری مشاهده کردهاید، برای بررسی و جستجوی آن متن از نقل قول استفاده کنید. در صورتی که گوگل در نتایج بدست آمده از این جستجو صفحهی شما را به عنوان اولین نتیجه نمایش دهد، بنابراین شما به عنوان نویسنده اصلی آن متن در نظر گرفته شدهاید و هیچ مشکلی وجود ندارد. توجه: درصورتی که افراد دیگر بخشی از محتوا و متن نوشته شده توسط شما را در وبسایت خود کپی کنند، مشکل محتوای تکراری به آنها مربوط شده و دردسری برای شما ایجاد نمیکند.

حال ممکن است برایتان سوال پیش بیاد که، چطور سرعت سایت خود سئو سایت چیست را بررسی کنیم؟ برای این موضوع کافیست از ابزار بررسی سرعت صفحه ( PageSpeed Insights) که توسط گوگل ارائه شده است، استفاده کنید. این ابزار سرعت صفحه شما را بین صفر تا 100 رتبه بندی می کند. 0-49 : صفحه شما کند بارگزاری بک لینک سازی می شود. 50-89: صفحه شما سرعت معمولی و متوسطی دارد. 90-100: صفحه شما دارای سرعت بالا و مناسبی است. به عنوان مثال صفحه بررسی شده از سایت بک لینکو، دارای سرعت پایینی است. با توجه به پیشنهادات دریافت شده از این ابزار، ممکن است بتوانید سرعت بارگذاری سایت خود را با تعدادی از افزونه های WordPress بهبود دهید. در غیر اینصورت، ممکن است به یک توسعه دهنده نیاز داشته باشید که HTML سایت خود را تنظیم کنید. گوگل در نتایج جستجو برای وبسایت هایی که با HTTPS ایمن شده اند، اهمیت زیادی قائل است. در واقع با توجه به آمار سایت مازکست 93.6% از صفحاتی که در نتایج صفحه اول مشاهده می شوند توسط HTTPS ایمن شده سئو کلاه سیاه اند.

Premium میتوانید به راحتی صفحات خود را ریدایرکت کنید.

خوشبختانه ابزارهایی وجود دارند که میتوانند به شما در بازیابی پیوندهای مرده در سایت هزینه سئو سایت کمک کنند. برای جلوگیری از به وجود آمدن پیوندهای مرده و غیرضروری، هنگام حذف یا انتقال صفحات سایت، باید همیشه URL را هدایت (redirect) کنید. در حالت ایدهآل، آن را به صفحهای هدایت میکنید که جایگزین صفحه قدیمیشود. با استفاده از ابزار Yoast SEO Premium میتوانید به راحتی صفحات خود را ریدایرکت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارهی ریدایرکت در وردپرس میتوانید به مطلب مرتبط با آن مراجعه نمائید. اگر در چندین صفحه از سایت خود - یا حتی در سایتهای دیگر - محتوای یکسانی داشته باشید، موتورهای جستجو ممکن است گیج شوند. چرا که باید بررسی کنند اگر این صفحات محتوای یکسانی را نشان دهند، کدام یک باید بالاترین رتبه را داشته باشند؟ در نتیجه، ممکن است همه صفحات با محتوای یکسان را به رتبههای پایینتر سوق دهند. متأسفانه، ممکن است در سایت خود چندین محتوای تکراری داشته باشید. به دلایل فنی، URLهای مختلف میتوانند محتوای یکسانی را نشان دهند.

پس از آماده شدن نقشه سایت ، آن را به Google Search Console و Bing Webmaster Tools ارسال کنید. انجام این کار باعث می شود موتورهای جستجو راحت تر بتوانند وب سایت شما را جستجو کند. برای بهینه سازی نقشه سایت XML فقط صفحاتی را که برای وب سایت شما مهم هستند در نقشه سایت خود قرار دهید. در بیشتر موارد، این صفحات شامل، پست ها و دسته بندی های وب سایت شما هستند. یک گواهی SSL را در وب سایت خود قرار دهید. گواهینامه های SSL (لایه سوکت های امن) امنیت بیشتری را برای بازدید کنندگان از وب سایت شما ایجاد می کنند. این از داده ها محافظت می کند، حریم خصوصی را افزایش می دهد، هویت ها را تأیید می کند و اعتماد مشتری را بهبود اموزش سئو تکنیکال می بخشد. بنابراین ، با خرید گواهینامه SSL ، نه تنها رتبه سئو وب سایت خود را بهبود می بخشید، بلکه امنیت بیشتری را به وب سایت خود اضافه خواهید کرد. HTTPS یک سیگنال رتبه بندی شناخته شده و یک روش اضافی برای ایجاد اعتماد کاربران شما است.

در نهایت خطوط زیر را به فایل htaccess اضافه کنید.

در صورت تغییر آدرس باید ریدایرکت انجام شود، مثلا اگر قرار است آدرس سایت تان بدون www باشد، باید آدرس با www را به نسخه بدون www ریدایرکت استراتژی لینک سازی کنید و بالعکس. بهتر است در همان ابتدای راه اندازی وب سایت تان تصمیم بگیرید که می خواهید از www استفاده کنید یا خیر و تا انتها با همین رویه پیش بروید. آدرس وب سایت تان را از طریق گزینه “تنظیمات” در بخش مدیریت وردپرس مشخص کنید. سپس با استفاه از Google Search Console شیوه نمایش آدرس URL ها را در موتور جستجوی گوگل تغییر دهید. در نهایت خطوط زیر را به فایل htaccess اضافه کنید. موتورهای جستجو به وب سایت هایی که با پروتکل https ایمن شده و دارای گواهینامه SSL هستند علاقه بیشتری نشان داده و جایگاه و رتبه آنها را در صفحات جستجو ارتقا می دهند. اگر همچنان از http استفاده می کنید حتما در اولین فرصت به https مهاجرت کنید. اکثر شرکت های میزبانی این کار را به صورت رایگان انجام می دهند، فقط کافی است یک تیکت فعال سازی SSL برای آنها ارسال کنید.

قرار دارند. 1. استفاده مناسب از کلمات کلیدی.

همیشه از یک تگ H1 استفاده کنید. سعی کنید از پاراگراف بندی در مطالب خود استفاده کنید و عناوین مناسبی انتخاب و آنرا در تگ های H2 قرار دهید. می توانید عناوین مطالب و کلیدواژه های خود را در همه صفحات در تگ H3 چگونه با سئو کار کنیم قرار دهید. استفاده از تگ های H4 تا H6 لزومی ندارد مگر اینکه تعداد مطالب سایت شما بسیار زیاد بوده و لازم باشد گوگل را به این درک برسانید که برخی از عناوین در اولویت هایی پایین تر از بقیه الگوریتم مرغ مگس خوار قرار دارند. 1. استفاده مناسب از کلمات کلیدی. بین 2 تا 3 درصد از محتوای خود را به کلمات کلیدی اختصاص دهید. از کلمات کلیدی خود در تایتل، زیرعنوان و شروع محتوای خود استفاده نمایید. 1. محتوا پادشاه است، پس از بازاریابی محتوا به بهترین نحو ممکن استفاده نمایید. برای رسیدن به محتوایی که رقبای شما را کنار بزند باید از تکنیک اسکای اسکرپر یا آسمان خراش استفاده نمایید. کلیدواژه های خود را در گوگل سرچ کنید، رقبای خود را بیابید و محتوای آنها پنالتی گوگل را بررسی کنید.

«نرخ کلیک» (Click Trough Rate | CTR) طبیعی به دو دلیل زیر اهمیت دارد. 1. نرخ کلیک به احتمال زیاد یک عامل رتبهبندی گوگل است. 2. افزایش نرخ کلیک ترافیک بیشتری را به بررسی سئو داخلی سایت هدایت میکند. در ادامه ۵ روش برای بهبود نرخ کلیک چک لیست سئو تکنیکال را مطرح میکنیم. از تگ عنوان سوالی استفاده سئو تکنیکال چیست کنید. توضیحات متا جامانده را پر کنید. از الگوی سوالات متداول یا نوشتن نقد و بررسی استفاده کنید. کمی احساسات در تگ عنوان به خرج کاربرد سئو دهید. سال جاری را به عنوان و توضیحات اضافه کنید. نرخ کلیلک تگ عنوان سوالی بالاتر از مراحل سئو سایت میانگین است. در تصویر زیر تفاوت نرخ کلیک عنوانهای سوالی و غیرسوالی را مشاهده میکنید. عنوانهای سوالی ۱۴ درصد نرخ کلیک بالاتری نسبت به عنوانهای غیرسوالی مدت زمان سئو دارند. برای مثال همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید، در مطلب «راهنمای لینک Nofollow» از عنوان «لینک تدریس سئو Nofollow چیست؟ » استفاده شده است. دلیل انتخاب این عنوان این است که که احتمالا هرکسی آن را جستوجو کند در پی یافتن معنی آن است و تگ عنوان این مطلب، به نیاز افراد پاسخ مناسب میدهد.

اموزش سئو تکنیکال

 Po᠎st h as ​been gener at᠎ed by G​SA Conte nt G en​erat or ​DE᠎MO!

دقت کردم . چگونه یک عنوان سئو شده انتخاب کنیم ؟

عنوان صفحه خیلی مهمه چون باعث میشه کاربر روی لینک ما در گوگل کلیک بکنه یا نه . طول پیشنهادی برای عنوان صفحه بین 50 تا 60 کاراکتر هست . برای جذاب تر شدن عنوان می تونیم از کلمات شگفت انگیز ، تضمینی ، خارق العاده ، اسرار آمیز ساخت سئو و … استفاده کنیم .تا برای مخاطبمون جذاب تر به نظر برسه و حتی اگر در خط های پایین تر صفحه اول باشیم .بتونیم بازم نرخ CTR صفحه رو افزایش بدیم که همین امر باعث افزایش رتبه ما در گوگل میشه . طول پیشنهادی برای توضیحات متا بین 155 تا 160 کاراکتر هست . بارها برای خود من پیش اومده که وقتی خواستم روی صفحه ای کلیک کنم ، مثلا من سرچ کردم دانلود سریال برکینگ بد و وقتی خواستم یک سایت رو برای دانلود انتخاب کنم ، به توضیحات متا لینک سازی و سئو سایت دقت کردم . چگونه یک عنوان سئو شده انتخاب کنیم ؟ همین موارد رو در توضیحات متا رعایت کنید و حتما کلمه کلیدی اصلی رو در اول توضیحات متا قید کنید ، این نکته خیلی مهمه . هرچند در توضیحات متا قرار نیست که ما یک جمله معنادار رو قرار بدیم ، فقط کافی است که کلمات کلیدی مورد جستجو مخاطب و مورد نظر گوگل رو قرار بدیم.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت اموزش صفر تا صد سئو.

No comments:

Post a Comment

1. تلفن همراه پاسخگو.

 پاسخگویی تلفن همراه برای موفقیت یک وب سایت تجارت الکترونیک طراحی سایت فروشگاهی است. بیش از 46 درصد از مصرف‌کنندگان کل فرآیند خرید خود (از ...